Workshops M&A multidisciplinair benaderd

Veel mensen komen in hun carrière wel eens in aanraking met fusies of overnames. Een fusie en overname heeft financiële, fiscale en juridische gevolgen. De meeste opleidingen focussen op één aspect en zijn vaak te theoretisch.

Aan de hand van deze workshops willen we hier verandering in brengen. We organiseren een lessenreeks van vijf interactieve multidisciplinaire workshops, waarin praktijkgerichte best practices aan bod zullen komen inzake financiële, fiscale en juridische topics bij M&A.

Tijdens de workshops is er ruimte voor interactie en voorzien we een netwerkmoment met broodjes. Het maximum aantal deelnemers per workshop is gelimiteerd.

Je kan inschrijven per sessie of voor de volledige lessenreeks.

Schrijf je snel in, indien je zeker wil zijn van een plekje!

Door wie?

Gastdocent, Delphine Noré, zij zal haar praktijkervaring (KPMG) inzake fiscaliteit delen. Gastdocent, Laurent Linkens (VD&P Corporate Finance), zal de corporate finance topics toelichten.

Voor wie?

Bedrijfsleiders, ondernemers, financiële managers, bankiers, controllers, alumni...

Opmerking

Wil je inschrijven voor alle workshops? Je ontvangt een korting! Selecteer de uitzonderingsprijs in het winkelmandje.

Ben je een bedrijf die meerdere personen inschrijft? Neem contact op met febacademy@ugent.be om een commerciële korting te ontvangen.

Zes wekelijkse opleiding op dinsdagavond van 18u30 tot 21u (incl. broodjespauze):

• Dinsdag 19 september 2023: Verloop van een overname proces, bepaling van de verkoopstrategie, waarin ook dieper wordt ingegaan op de waardering en mogelijke valkuilen. Fiscale gevolgen share deal vs. asset deal.
  • Dinsdag 24 oktober 2023: Verloop van een financieel en fiscaal due diligence proces bij een overname, met bespreking van het belang en de impact van de findings op de prijsbepaling en aandelenkoopovereenkomst.
  • Dinsdag 5 december 2023: Financiering en structurering van de deal aan de hand van praktijkgerichte casussen.
  • Dinsdag 16 januari 2024: Capita selecta van contractuele aspecten in het kader van overnames: aandelenkoopovereenkomst, bescherming van de koper, met link naar de fiscaliteit. Belang en werking van een W&I insurance.
    Gastspreker: Dhr. David Mussche (alumni UGent en Senior Associate bij Howden M&A) zal de subtopic W&I insurance belichten.
  • Dinsdag 27 februari 2024: Aandeelhoudersovereenkomsten en management incentive plannen.

Na ontvangst en verwerking van uw inschrijving sturen wij u een bevestiging (incl. wegbeschrijving in geval van on campus). Na inschrijving wordt u elektronisch de factuur toegestuurd. Het documentatiemateriaal, en een MS Teams link in geval van online sessie, wordt voorafgaand aan de opleiding elektronisch ter beschikking gesteld van de deelnemers. Na afloop van de opleiding wordt een attest van deelname uitgereikt en op het platform ter beschikking gesteld. Daarnaast krijgt u als deelnemer een evaluatieformulier om feedback te geven op deze opleiding.

Inschrijven kan tot één week voor de dag van de desbetreffende sessie. Inschrijvingen kunnen uitsluitend per email, tot uiterlijk één week voor de dag van de desbetreffende sessie worden geannuleerd. Daarna blijft bij annulering het volledige inschrijvingsgeld verschuldigd. Een verhinderde deelnemer kan zich steeds door een collega laten vervangen.